Wednesday, February 22, 2012

Terbiyeli Şehriye Çorbası


Eylül'le yuvarlanarak geçiriyorum günlerimi. Bugün tam 3 ay 1 haftalık oldu. Kızımın gündüz uykuları daha sık aralıklarla ama daha az sürelerle olmaya başladı. Bu yüzden gündüzleri evde yemeğimi yapabilirsem yapabiliyorum, başka da bir şey yapamıyorum. Akşamları zaten yatana kadar mızır mızır. Uyuttuktan sonra rahat bir nefes alıyoruz :). Annelik zor olaymış! Tarifi Eylül'ün doğumundan sonraki zamanlarda yapmıştım, yazmak şimdiye kısmetmiş.
Malzemeler:

  • 1 su bardağı tel şehriye (ben daha az kullanıyorum)

  • 2 adet havuç

  • 1 lt su (kıvama göre değişiyor)

Terbiyesi için:

  • 2 çorba kaşığı un

  • 2 çorba kaşığı yoğurt

  • 1 yumurta

  • tuz

  • maydanoz

Yapılışı:
2 adet havucu rendeleyin ve biraz yağda soteleyin. Şehriyeleri de ekleyerek kavurmaya devam edin. Üzerine suyu ilave edin. Terbiyesi için un, yumurta ve yoğurdu bir kapta karıştırın. Karışıma biraz su biraz da çorbanın suyundan ilave edin. Terbiyeyi tencereye hızlıca karıştırarak ilave edin. Kaynadıktan sonra tuzunu ayarlayın ve üzerine maydanoz serpiştirerek servis yapın.
Afiyet olsun..


No comments:

Post a Comment