Wednesday, February 22, 2012

FIRINDA SEBZELI KASARLI KARIDES



Karidesi bir kere denedikten sonra en sevdigim yiyecekler arasina girdi. Daha önce salatada degerlendirmistim. Bu sefer firinda sebzeli soslu hafif bir yemek seklinde hazirladim. Bu tarifimi pasasoframda zayifliyoruz etkinligine yolluyorum.
malzeme:
2-3 kisilik

  • 1 kase dondurulmus karides (buzluktan cikarip bir saat cözdürün)

  • 2 olgun domates (ya da 1 yemek kasigi domates salcasi)

  • 1 kücük havuc

  • 1 dal kereviz

  • 1-2 dal taze sogan

  • 1  sivri biber (ben kirmizi kullandim)

  • 2 yemek kasigi zeytinyagi

  • Tuz, karabiber, kekik

  • 50 (yarim su bardagi ) rendelenmis kasar peyniri



yapilisi:



  • Karidesleri hafifce yagladiginiz porsiyonluk firin kaplarina paylastirin.

  • Taze sogan, biber ve kereviz sapini ince kiyin. Havucu soyup rendeleyin. Domatesi incecik kiyin.

  • Firininizi 200 derecede isitin.

  • Orta boy bir tavada orta ateste isittiginiz zeytinyaginda domates haric diger sebzeleri 2-3 dakika karistirarak kavurun,  domatesleri ekleyip 4-5 dakika daha kavurun. Yarim su bardagi sicak su ekleyip sosu kaynatin, 1-2 dakika pisirip ocaktan alin. Sosu karideslerin üzerlerine paylastirin. 

  • Kasar peynirini de üzerlerine ekleyerek önceden isitilmis firinda 15 dakika civarinda pisirip hemen servis edin.


No comments:

Post a Comment